Școala Gimnazială Aţel își propune pentru anul școlar 2021/2022:
– să imprime viziunea şi misiunea şcolii tuturor factorilor interesaţi de la nivelul şcolii şi comunităţii;
– să stabilească împreună cu personalul şcolii obiective pentru şcoală şi să articuleze aceste obiective cu claritate, responsabilitate, convingere;
– să facă cunoscute în profunzime curriculum-ul şcolar şi ofertele curriculare şi extracurriculare de la nivelul fiecărei clase;
– să încurajeze munca în echipă la toate nivelurile unităţii şcolare;
– să stimulează practica reflexivă şi autoevaluarea în echipă;
– să promoveze profesionalizarea şi perfecţionarea continuă a personalului didactic;
– să promoveze un climat educaţional bazat pe respect, încredere şi înţelegere
– să motiveze personalul şi să cultive sistematic forme de recunoaştere şi de celebrare a succesului;
– să cultive participarea părinţilor şi comunităţii la viaţa şcolii, dar şi deschiderea serviciilor şcolii către comunitate;
– să promoveze utilizarea eficientă a resurselor şcolii.
Școala noastră are personal didactic, personal didactic auxiliar şi nedidactic care:
– dezvoltă sentimente de apartenenţă faţă de unitate şcolară;
– manifestă respect faţă de beneficiarii educaţiei şi faţă de resursele şcolii;
– cooperează cu toţi factorii interesaţi de la nivelul şcolii şi comunităţii;
Școala Gimnazială Aţel cultivă un mediu fizic şi psihosocial caracterizat prin:
– organizarea şi pavoazarea tuturor spaţiilor şcolii pentru a promova apartenenţa, incluziunea şcolară, diversitatea culturală şi învăţarea continuă;
– respectul faţă de vizitatori (prezenţa indicatoarelor pentru orientarea către diferite spaţii din şcoală: cancelarie, săli de clasă, panouri de afişaj accesibile tuturor);
– spaţii şcolare încălzite şi luminate corespunzător, dotate cu echipamente şi materiale care sprijină învăţarea şi cu mobilier de mărime adecvată, potrivit pentru activităţi individuale şi de grup;
– accesibilitatea tuturor spaţiilor educaţionale şi resurselor şcolii pentru toţi elevii şi profesorii (bibliotecă, laboratoare, cabinete etc.);
– asigurarea unui mediu pozitiv de interacţiune şi învăţare, bazat pe reguli clare, negociate, înţelese şi acceptate de către elevi şi profesori;
– percepţia pozitivă a profesorilor şi elevilor asupra mediului şcolar.
Deviza:
“Învăţând, educăm… Educând ne pregătim pentru viaţă… »
Misiunea unităţii de învăţământ
Şcoala Gimnazială Aţel oferă egalitate de şanse elevilor, satisfăcând dorinţa
fiecăruia de a se simţi competent în a deţine şi a folosi informaţia. În şcoala noastră, elevii învaţă să utilizeze calculatorul, să comunice în limbile engleză şi franceză, devenind capabili să facă faţă procesului de globalizare.
Trăind într-o comunitate multietnică, elevii învaţă să fie toleranţi şi respectuoşi cu ceilalţi, să preţuiască valorile unanim acceptate dar şi pe acelea ale spaţiului în care s-au născut. Dascălii noştri îi educă astfel încăt să poată lua decizii în privinţa propriului destin.
Prin serviciile aduse în plan social, cultural şi economic, şcoala oferă un parteneriat real comunităţii.
Planul de școlarizare pentru anul 2021-2022
Învăţământ preşcolar structuri:
Grupe | Număr grupe | Număr locuri | ||
Mică-mijlocie | 1 | 23 | ||
Mare | 1 | 12 |
Învăţământ primar:
Clasa | Număr clase | Număr locuri | ||
Pregătitoare | 1 | 13 | ||
I-a | 1 | 12 l | ||
a II-a | 1 | 14 | ||
a III-a | 1 | 14 | ||
a IV-a | 1 | 13 |
Învăţământ gimnazial:
Clasa | Număr clase | Număr locuri | ||
a V-a | 1 | 12 | ||
a VI-a | 1 | 15 | ||
a VII-a | 1 | 17 | ||
a VIII-a | 1 | 16 |
Oferta curriculară si extracurriculară
Prin oferta educațională Școala Gimnazială Aţel, promovează imaginea școlii la nivelul comunității locale, în rândul elevilor și a părinților prin următoarele aspecte:
1- Promovarea școlii printr-un marketing educațional în care respectarea principiilor educației să fie prioritară;
2- Realizarea unor activități de informare despre integrarea si progresul copiilor, despre politicile educaționale, despre resursele educaționale folosite.
Pentru ca oferta noastră să fie viabilă depunem eforturi în asigurarea unor spații de învățare confortabile, sigure, adaptate nevoilor fizice, psihologice și de educație ale fiecărui copil, atât în școală, cât si în curtea acesteia (resurse umane, resurse logistice, locuri de joacă, resurse educaționale);
Dezvoltarea unei culturi organizaționale și folosirea unor modalități ca de exemplu: utilizarea mesajelor de întâmpinare afișate (postere, afise), afișarea viziunii și misiunii școlii, tratarea echitabilă a tuturor copiilor și părinților indiferent de etnie, nivel socio-economic, de către toți angajații instituției, pentru optimizarea atitudinii părinților, pentru crearea unei atmosfere în care nimeni nu este subestimat, prin celebrarea succeselor împreună; scrierea unor programe și proiecte educaționale în domeniul educației, încurajarea imaginării și implementării unor activități în care se pot implica toți copiii.
Oferta educațională a Școlii Gimnaziale Aţel este definită în funcție de :
– opțiunile elevilor și ale părinților;
– resursele umane (pregătirea personalului), resursele materiale și financiare;
– interesele comunității locale.
Serviciile educaționale oferite de Școala Gimnazială Aţel și care fac obiectul acestei descrieri se referă la organizarea învățământului preșcolar,primar și gimnazial, beneficiind de cadre didactice calificate și o infrastructură adecvată.
Putem afirma că în școala noastă se practică un învățământ care încurajează competența în scopul formării unui absolvent responsabil, autonom, capabil să decidă asupra carierei, prin dobândirea unei culturi generale orientată spre toate domeniile : informatica, matematica și știinte ale naturii, limbă și comunicare, limbi moderne de circulație internațională.
Modalități de promovare a ofertei educaționale
Promovarea ofertei educationale reprezinta o prioritate pentru conducerea Scolii Gimnaziale Aţel, aceasta apeland la modalităţi de informare accesibile si eficiente.
Obiective specifice pentru promovarea ofertei educaționale:
- Informarea publicului/ comunității cu privire la activitatea școlii;
- Informarea părinților cu privire la specificul Școlii Gimnaziale Aţel și la opțiunile de studiu (oferta educațională).
Oferta extracurriculară
- Extinderea activităților instructiv – educative în spațiul extrașcolar;
- Organizarea de pregătiri suplimentare pentru prevenirea eșecului școlar și obținerea performanței;
- Organizarea de excursii tematice;
- Participarea elevilor la spectacole de teatru, muzică;
- Organizarea de serbări, concursuri;
- Organizarea unor activități cultural- artistice;
- Discutii, dezbateri cu invitati din diferite domenii de activitate;
- Participarea elevilor la cercuri tematice.
Conținutul plăcut, interesant și atractiv al diverselor tipuri și forme de activități desfășurate în școală, precum și ambianța oferită, determină participarea tot mai numeroasă a copiilor dornici să-și manifeste aptitudiniile și imaginația creatoare în diferite domenii de activitate și să-și pună în practică propriile lor inițiative și proiecte sub îndrumarea profesorilor.
În consecință, activitatea extracurriculară reprezintă spațiul aplicativ care permite transferul și aplicarea cunoștințelor, abilităților, competențelor dobândite în sistemul de învățământ. Prin formele sale specifice, activitatea extrașcolară dezvoltă gândirea critică și stimulează implicarea tinerei generații în actul decizional în contextul respectării drepturilor omului și al asumării responsabilităților sociale, realizându-se astfel o simbioză lucrativă între componenta cognitivă și cea comportamentală.
Oferta de discipline opţionale:
Matematică aplicată – clasa a VIII-a
Cunoașterea orizontului local – clase V-VII
Educație pentru sănătate – grădiniță
Parteneriate
– cu instituţii ale comunei noastre cât şi cu şcoli din alte localităţi.
Școala mai oferă:
Spații curate și îngrijite –exigență și disciplină
Consultații gratuite la disciplinele de examen – română, matematică
Activităţi de remediere şcolară;
Activităţi de pregătire suplimentară pentru elevii capabili de performanţă;
Beneficii pentru educația copiilor şi a tinerilor;
Spaţiu de repetiţii pentru grupurile culturale şi muzicale
O abordare pozitivã şi alternative constructive pentru copiii care au nevoie de susţinere specialã pentru a-i face sã lucreze bine
Un mediu incluziv care faciliteazã implicarea părinţilor şi a membrilor comunitãţii;
Lecţii/activităţi de înaltă ţinută profesională în care se îmbină metodele tradiţionale cu cele moderne.
Școala este:
– primitoare faţã de vizitatori şi nou-veniţi.
– şcoala în care pãrinții şi elevii sunt consideraţi importanţi;
– școala în care copiii încep să fie mândri de şcoala lor;
– școala în care copiii încurajeazã disciplina, respectul şi cooperarea;
– școala în care fiecare elev are şanse egale de succes;
– este locul în care sunt acceptate puncte de vedere diferite.
– este parte integrantã şi membru entuziast al comunitãţii în care este situată
Programul școlii
Activităţile didactice în cadrul Şcolii Gimnaziale Aţel se desfăşoară într-un singur schimb:
-între orele 8.00 – 14.00;
Ora de curs are o durată de 45 de minute, cu pauză de 15 minute după fiecare oră şi o pauză de 20 de minute după a doua oră la ciclul primar.
Ora de curs are o durată de 50 de minute, cu pauză de 10 minute după fiecare oră şi o pauză de 15 de minute după a doua oră la ciclul gimnazial.
Elevii şi profesorii – activul cel mai important al şcolii
Cadre didactice bine pregătite, implicate în formarea continuă:
profesori grad didactic I – 7
profesori grad didactic II – 2
profesori definitivat – 2
profesori debutanţi – 2
premii şi menţiuni la concursurile judeţene
Baza materială
Şcoala funcţionează în trei corpuri de clădire construite pe sistemul parter – etaj şi situate în incinta monumentelor istorice din localitate. Spaţiile sunt repartizate astfel:
Corpul 1 :
- la parter: laboratorul de biolologie şi laboratorul de fizică-chimie și 3 grupuri sociale;
- la etaj: Sală multimedia, biblioteca şi Centrul de Documentare şi Informare;
Corpul 2:
- la parter: o sală de clasă, sala profesorală, direcţiunea, secretariatul şi biroul administatorului financiar și 2 grupuri sociale;
- la etaj: 3 săli de clasă şi laboratorul Ael și 2 grupuri sociale;
Corpul 3
- la parter: sala de sport, o sală de clasă, sala profesorală şi 2 grupuri sociale
- la etaj: 3 săli de clasă, laborator de informatică şi un grup social;
Şcoala are o curte interioară cu un mic parc şi teren sportiv
Grădiniţa Aţel dispune de o clădire situată în imediata apropiere a şcolii, cu 2 săli de cursuri, o sală pentru servirea mesei, o sală pentru depozitarea alimentelor, un vestiar, un coridor de-a lungul clădirii, un grup social de interior şi o curte cu spaţiu amenajat pentru joacă.
Săli de clasă – 10
Laborator de informatică– lecții AeL
Laboratoare moderne de fizică, chimie, biologie
Spațiu CDI și bibliotecă modernă , sală multimedia
Sală de sport
Indicele de ocupare:
- Şcoala Gmnazială Aţel: 9 clase în 9 săli de clasă;
- Grădiniţa Aţel: 2 grupe de copii în 2 săli de cursuri;
Relații de colaborare
Școala a depus toate eforturile pentru a dezvolta legături puternice cu instituţii comunitare, astfel încât să creeze o reţea în cadrul căreia atât şcoala, cât şi comunitatea se bucură de colaborarea stabilită.
Colaboratorii noștri:
- Primăria Aţel
- Biserica ortodoxă Aţel
- Poliţia Aţel
- Dispensarul Aţel
Argumente pentru a opta pentru școala noastră
În concluzie, școala noastră
– face ca toţi părinţii şi toate familiile să se simtă bine-venite şi lucrează susţinut pentru a construi şi a întreţine relaţii strânse şi dialoguri productive;
– sporeşte substanţial securitatea copiilor;
– furnizează puncte de referinţă care asigură coerenţa activităţilor cadrelor didactice referitoare la implicarea părinţilor şi a comunităţii;
– facilitează formarea continuă corespunzătoare a cadrelor didactice astfel încât aceştia să:
– introducă teme de acasă interesante care presupun colaborarea elevilor cu părinţii lor;
– să organizeze seri tematice pentru părinţi;
– să vină în întâmpinarea preocupărilor părinţilor legate de educaţia copiilor lor.
– manifestă sensibilitate şi acordă sprijin, indiferent de mediul de provenienţă, de nevoile şi circumstanţele în care se găsesc elevii şi familiile acestora;
– îşi revizuieşte activitatea împreunã cu părinţii/familiile, aceasta fiind o trăsătură importantă a activitãţii sale curente şi un element major în procesul de dezvoltare şcolară;
– îşi bazează activitatea pe informaţiile şi probele disponibile/informaţiile aduse la zi;
– înlătură barierele culturale, etnice şi prejudecăţile;
– este locul în care toţi elevii sunt încurajaţi să se formeze şi să se dezvolte
– este locul unde comunicarea/ dialogul deschis este puntea de legătură între şcoală – elevi – părinţi
NOI, DASCĂLII ȘCOLII GIMNAZIALE AŢEL, MUNCIM CU DRAG PENTRU DEZVOLTAREA COPILULUI DUMNEAVOASTRĂ!
VĂ AȘTEPTĂM!